Myretuen

Ulstrupvej 3c, Valsgaard
9500 Hobro

I Myretuen dit barn bliver set. Får nærvær, tryghed og kvalitet

Børnehaven Myretuen har en grudnormering på 85 børn. Børnehaven er stueopdelt med ca. 18-23 børn på hver stue. Hver stue har egen garderobe, toiletter, stort opholdsrum, dukkekrog, tumler og værksted. Vi har fælles værdigrundlag. Når et barn begynder i børnehave, går det på samme stue hele børnehavetiden. Dvs. der er 3-6 årige børn på hver stue. Viser de ældste børn drager omsorg for de yngste, og de yngste lærer af de ældste.
Vi vægter meget de bløde værdier som omsorg, tryghed, nærvær, tillid, kvalitet og trivsel, og vi gør meget for at skabe rammerne for dette. Dette gælder også for det psykiske arbejdsmiljø blandt medarbejderne. Myretuen er blevet en del af Trekløveret.

I Myretuen er vi en personalegruppe, som vægter det gode psykiske arbejdsmiljø højt, med udgangspunkt i tillid, ærlighed og åbenhed. Vi har stor omsorg for hinanden. Vi er en personalegruppe, der har et godt kendskab til hinanden, da mange medarbejdere har været ansat i Myretuen i mange år. Vi ser dette kendskab som meget positivt, da vi er meget bevidste om at bruge hinandens ressourcer. Vi hører ofte forældre og andre tilkendegive, at man oplever en god stemning og god atmosfære, når man kommer ind i børnehaven.